Platform over beton en staal in de bouw
Nieuws

Beton Event 2020 partners aan het woord

Ter voorbereiding op de digitale variant van de Betondag en Beton Experience 2020 laten we enkele partners aan het woord. Eens kijken of we al een sneak peak van ze kunnen krijgen? En hoe hebben zij zich voorbereid op dit digitale event?

Unknown

1 oktober 2020 Leestijd 9 minuten

Deel dit artikel

Mebin

Leuk dat jullie aanwezig zijn op het Beton Event 2020! Kun je alvast een sneak preview geven wat jullie gaan doen?

Wij zijn druk aan het overleggen en brainstormen met onze ENCI en kunnen helaas nog geen sneak preview geven!

Wat was voor jullie de belangrijkste reden om mee te doen aan het Beton Event 2020?

Wij zijn nieuwsgierig naar hoe één en ander eruit gaat zien, dit wordt natuurlijk voor iedereen een nieuwe ervaring.

Hoe bereid je je persoonlijk voor? Bij fysieke beurzen maak je vaak van tevoren afspraken, ga je dat nu ook doen?

We gaan onze klanten informeren dat wij aan dit evenement meedoen. Afhankelijk van de reacties die we hierop ontvangen, kunnen we eventueel afspraken plannen. Ook voor onze klanten is dit nieuw dus wij weten ook nog niet hoe zij hierop reageren.

LKAB

Leuk dat jullie aanwezig zijn op het Beton Event 2020! Kun je alvast een sneak preview geven wat jullie gaan doen?

Wij hebben er ook ontzettend veel zin in! Op het Beton Event 2020 gaan wij in elk geval twee break-out sessies organiseren. Dit zullen twee mini-colleges in de vorm van webinars worden waarin we praktijkvoorbeelden laten zien. We leggen uit wat bij uitstek projecten zijn om met zwaar beton te doen. Maar ook dat je ons materiaal kunt gebruiken, los of verwerkt in beton, voor warmte-opslag.  

Wat was voor jullie de belangrijkste reden om mee te doen aan het Beton Event 2020?

De enige weg vooruit is die van innovatie. Dat geldt voor allerlei facetten van het zakendoen en zo ook voor promotie. Corona maakt ons leven anders en dan is het positief om zo’n verandering te omarmen en mee te doen. We merken zelf ook dat onze webinars inmiddels veel mensen trekken en geloven dus zeker in de kracht van een digitaal evenement. Toen we zagen hoe professioneel de Betonvereniging het event had aangepakt wisten we zeker dat we hieraan wilden deelnemen.

Wat vinden jullie van dit initiatief?

We vinden het erg vooruitstrevend dat de Betonvereniging de knoop heeft doorgehakt en gaat voor een alternatief event in plaats van uitstel. Het blijft belangrijk om nieuwe mensen te ontmoeten en kennis te vergaren, te netwerken en te promoten. Dat dit ook digitaal kan, daar zijn we van overtuigd. Kortom, een positief initiatief. 

Waar ligt de meerwaarde van een online event t.o.v. een fysieke beurs en vice versa?

De voordelen van online zijn voor de bezoeker dat er geen reistijd is, je wellicht nog beter kunt bekijken welke bedrijven je gaat “bezoeken” en welke sessies je gaat volgen. Als bedrijf is het mooi dat er netwerksessies georganiseerd worden en we zo wellicht met nog meer mensen in contact komen dan op de beurs. Wat natuurlijk niet kan is een product voelen en van dichtbij bekijken, dat geeft toch altijd een ander gevoel dan van een plaatje. Het zou ons niet verbazen als de toekomst een mooie mix wordt van zowel digitaal als fysiek.

KOMEXO

Wat was voor jullie de belangrijkste reden om mee te doen aan het Beton Event 2020?

Komexo is al vele jaren een trouwe deelnemer aan de jaarlijkse Betondag. Ook dit jaar is daar geen uitzondering op. Automatisering is noodzaak om dit soort digitale events te organiseren, dat is net als dat een goede automatiseringsoplossing noodzakelijk is voor alle betonbedrijven.

Hoe bereidt jouw bedrijf zich voor op een online evenement?

Voor Komexo wordt het Beton Event het eerste digitale evenement waar we aan deel zullen nemen. Wij hebben in de aanloop naar het Beton Event de presentaties van de Betonvereniging bezocht om een gevoel te krijgen bij het Event. Dit is op een goede en duidelijke wijze gepresenteerd. Intern en in samenspraak met ons reclameadviesbureau hebben wij inmiddels een aantal sessies gehad om de presentatie (s) vorm te gaan geven.

Daarnaast hebben we in dit Corona tijdperk ondertussen redelijk veel ervaring opgedaan in het presenteren van onze oplossingen in digitale meetings.

Hoe bereid je je persoonlijk voor? Bij fysieke beurzen maak je vaak van tevoren afspraken, ga je dat nu ook doen?

We willen net als anders deze afspraken van tevoren vast gaan leggen. Tevens zijn we onze digitale uitingen aan het ‘opfrissen;  en ‘actualiseren’. Denk hierbij aan onze website, digitale magazines, nieuwsbrieven etc..

Command Alkon

Leuk dat jullie aanwezig zijn op het Beton Event 2020! Kun je alvast een sneak preview geven wat jullie gaan doen?

Speciaal voor deze gelegenheid bouwen we een virtuele stand. Daar verzorgen wij ook twee break-out sessies. Samen met een van onze klanten laten we zien hoe wij de kwaliteit, het logistieke en productieproces naar een hoger niveau hebben gebracht. Ook nemen we een kijkje in de toekomst voor wat betreft automatisering in onze industrie en bespreken we samen met de gasten de kansen van technologische ontwikkelingen. 

Hoe bereidt jouw bedrijf zich voor op een online evenement?

In de voorbereiding voor het online event stellen we een projectteam samen met daarin diverse specialisten uit ons bedrijf. Op deze manier kijken we samen hoe we van waarde kunnen zijn voor het evenement. Onze klanten en bezoekers van het evenement spelen een rol in onze voorbereiding. Dit alles om zo relevant mogelijk te zijn.

Wat vinden jullie van dit initiatief?

Op dit moment is iedereen genoodzaakt creatief om te gaan met wat er kan en mag. Het Beton Event 2020 is daar een perfect voorbeeld van.

Waar ligt de meerwaarde van een online event t.o.v. een fysieke beurs en vice versa?

Het daadwerkelijk samen een drankje te drinken op onze stand zullen we zeker missen. Echter biedt een online event wel de mogelijkheid meer focus te leggen op de inhoud van de vragen en het verstrekken van relevante informatie doordat je de hectiek van een beurs hierbij kunt stroomlijnen.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

louwers mediagroep
  • Z&R

    Z&R

    Platform over zon- en daglichtregulering, rolluiken, terrasoverkappingen en afsluitingen

    Naar website
  • Profiel

    Profiel

    Platform over raam-, deur-, kozijntechniek, hang- en sluitwerk, dak- en geveltechniek, veiligheid

    Naar website
  • I&L

    Instore & Livecomm

    Platform over beurzen, retail & online business

    Naar website
  • I&B

    Installatie & Bouw

    Platform over installatietechniek, klimaatbeheersing en elektriciteit

    Naar website
  • GWW

    Grond / Weg / Waterbouw

    Platform over civiele techniek & infrastructuur

    Naar website
  • B&S

    Beton & Staalbouw

    Platform over beton en staal in de bouw

    Naar website
  • Gevelbouw

    Gevelbouw

    Platform over gevels, glas & daken

    Naar website
  • badz

    Bouwen aan de Zorg

    Platform over bouw en ontwikkeling in de zorg in Vlaanderen en Nederland

    Naar website
  • mediagroeplogo

    Binnenwerk

    Platform voor de interieurbouwbranche

    Naar website
0%

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details