Platform over beton en staal in de bouw
Nieuwe fabrikant van truckmixers op de Nederlandse markt
WijWelbetonmixers verhuurt ook stationaire betonmixers met verschillende aandrijvingen, zowel diesel als 100% elektrisch.

Nieuwe fabrikant van truckmixers op de Nederlandse markt

Uit een uniek samenwerkingsverband tussen WijWelbetonmixers en Transportonderhoud Nieuwegein is een nieuwe generatie truckmixers ontstaan. Het eerste exemplaar is begin september dit jaar tijdens het Kipper Event in Markelo gepresenteerd aan het grote publiek en na afloop direct afgeleverd aan Albeton. Geestelijk vader achter dit nieuwe concept is Sjaak van der Wel, met tientallen jaren ervaring in de truckmixerbranche.

Meer dan veertig jaar is Sjaak van der Wel in uiteenlopende functies werkzaam binnen de carrosseriebouw van truckmixers. Na het faillissement van Mulder Boskoop in 2000 nam hij de uitdaging aan het bedrijf opnieuw op de kaart te zetten; en met succes. In 2019 verkocht hij zijn aandelen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Met WijWelbetonmixers zet hij een nieuwe maatstaf. Samen met zijn compagnon John van Wijk van Transportonderhoud Nieuwegein heeft hij elk onderdeel van de traditionele truckmixer grondig onder de loep genomen en waar nodig verbeterd. Het eerste exemplaar werd dan ook positief ontvangen op het Kipper Event en wordt intussen al veelvuldig ingezet.

De WijWelbetonmixer onderscheidt zich door een volledig thermisch verzinkt onderframe.

Optimale conservering

De WijWelbetonmixer onderscheidt zich volgens Van der Wel door een volledig thermisch verzinkt onderframe. “Voor wat betreft de aanpassingen aan het standaard chassis tot een Wide Spread werken we nauw samen met Veldhuizen en met Wierda Voertuig Techniek voor de aandrijving. Verder wordt bij de opbouw van de truckmixer niet meer gelast. Het ontwerp van de mixer is zodanig geëngineerd dat alles in elkaar geschroefd kan worden. Dat vereenvoudigt het montageproces én voorkomt dat reeds geconserveerde onderdelen worden beschadigd door lasspetters. Dat laatste is schering en inslag bij de traditionele truckmixer, met als gevolg dat al na een paar jaar de eerste corrosieverschijnselen optreden. Grote voordeel is ook dat truckeigenaren bijvoorbeeld zelf onderdelen kunnen vervangen. Als er een spatbord is beschadigd, is het een kwestie van losschroeven en een nieuw spatbord monteren. Onze spatborden zijn overigens uitgevoerd in RVS, dus ook daar zal geen corrosie optreden.”

Bij pech onderweg staat de 24/7 pechhulp paraat.

Kracht van de combinatie

WijWelbetonmixers bouwt de truckmixer volledig op specificatie van de klant. “Onze range varieert van mixers met een inhoud van 6 tot 17 m3”, zegt Van der Wel. “Behalve truckmixers leveren we ook stationaire mixers en ‘specials’ voor fabrieken. Denk dan aan speciale kunststofmengers. In principe is alles mogelijk, ook qua aandrijving.” Voor service en onderhoud maakt WijWelbetonmixers gebruik van de expertise van Transportonderhoud Nieuwegein. “Zij beschikt over een enorme werkplaats en een grote voorraad met onderdelen van alle merken. Bovendien verzorgt zij ook de keuringen, zowel de APK van de truck als de periodieke keuring van de mixer. En bij pech onderweg staat de 24/7 pechhulp paraat. Kortom, de combinatie van WijWelbetonmixers en Transportonderhoud Nieuwegein zorgt voor een uiterst betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige oplossing. We hebben hoge verwachtingen van de nieuwe truckmixer. De eerste orders zijn inmiddels al geschreven.” 

Uit een uniek samenwerkingsverband tussen WijWelbetonmixers en Transportonderhoud Nieuwegein is een nieuwe generatie truckmixers ontstaan.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details