Onder de naam Spoorzone Ede bouwt aannemerscombinatie EdeSpoort, bestaande uit VolkerWessels Infrastructuur (Van Hattum en Blankevoort en VolkerRail) en Van Wijnen Arnhem in opdracht van ProRail en samen met gemeente Ede en NS aan een nieuw station Ede-Wageningen.
Het project betreft de vernieuwing van het station, twee nieuwe perrontunnels, een langzaam verkeersviaduct en vernieuwing van de spoorinfra in het stationsgebied. Het wordt een toegankelijk, goed bereikbaar en duurzaam station met moderne voorzieningen voor reizigers. Er komen onder andere een nieuw busstation, nieuwe fietsenstallingen, betere loop- en fietsroutes en meer parkeerplaatsen. Voor alle benodigde betonwerkzaamheden zoals randbekistingen, wandbekistingen, bekisting voor de schuifbakken, randbekisting voor het dek, keerwanden, pijlers, bodemloze putten, fietsviaduct, landhoofden, sloven voor het spoordek, sloven voor de fietstunnel, bekisting voor de plantenbakken en wanden voor de laad-loszones wordt gebruik gemaakt van de Tricon stalen paneelbekisting van Construx.
Deze paneelbekisting behoort tot de categorie van de stalen paneelbekistingen en kan op elke bouwplaats worden ingezet, waar op een economisch rendabele wijze betonnen wanden, kolommen of balken moeten worden gestort. Het gewicht van deze stalen bekisting is relatief beperkt. Tegelijkertijd is deze paneelbekisting zeer robuust en beschikt ze over een hoge druksterkte van 80 kN/m2. De panelen blijven gemakkelijk hanteerbaar met de kraan. De opbouw van de Construx Tricon panelen bestaat uit een gegalvaniseerd en gepoederlakt stalen kader, een multiplexplaat van 18 mm met een coating van 220 g/m², een plaat langs achterzijde geschroefd, een geprofileerde zijkant en stalen conische afbindbussen. Het koppelen van de panelen gebeurt met de Tricon spanklem. De pasbalk – met een lengte van 850 mm – heeft geïntegreerde haken en is universeel inzetbaar om verbindingen tussen panelen onderling te verstevigen en uit te lijnen. Rechte hoeken worden gemaakt door aan de binnenzijde een binnenhoek en aan de buitenzijde twee wandpanelen of een wandpaneel en universeel paneel aan elkaar te klemmen met een Tricon spanklem. De scherpe en stompe hoeken worden gemaakt door aan beide zijden scharnierende hoeken in roestvrijstaal te gebruiken.
Van Hattum en Blankevoort heeft Construx het vertrouwen gegeven om alle benodigde paneelbekisting inclusief toebehoren voor het realiseren van het nieuwe station te ontwerpen en te leveren. Om uitvoeringsfouten te voorkomen, heeft Construx, in overleg met Van Hattum en Blankevoort, gekozen om het geheel volledig in 3D uit te werken. Omwille de aangename samenwerking wil Construx Van Hattum en Blankevoort van harte bedanken voor het in haar gestelde vertrouwen.
Construx is een van Europa’s leidinggevende producenten van bekistingssystemen en prefab mallen voor betonnen elementen, zowel voor gebruik op de werf of de bouwplaats als in de productiehal of prefabricagehal. “Wij zijn een voortrekker in de betonindustrie en in het ontwikkelen van bekistingen in het bijzonder. Dat betekent dat we met onze klanten steeds weer grenzen verleggen in het ontdekken van nieuwe processen, technologieën en uitvoeringsmethodes”, aldus het bedrijf. “Wij ontwerpen en produceren bekistingssystemen en betonmallen op een manier die nog nooit iemand ons heeft voorgedaan.”
“Shaping the Future of Concrete’ is onze baseline en de beste definitie van wat we elke dag doen. De manier waarop is, sinds onze start in 2003, wel sterk veranderd: prefab mallen en maatwerk bekistingen evolueren meer en meer naar complexe en geautomatiseerde machines, met een steeds grotere focus op rendabiliteit, veiligheid en ergonomie. We hebben in wat we doen belangrijke kernwaarden die we graag delen met onze klanten, medewerkers, leveranciers en andere partners. U vindt deze waarden in onze missie, visie en strategie en kunt ze ook beleven wanneer u samenwerkt met Construx.”
Neem dan rechtstreeks contact op met CONSTRUX.
Contact opnemen