Oplossingen voor waterdichting en betonsanering
“Een complex vraagstuk op het gebied van waterdichting en betonsanering? Dan is onze interesse gewekt.” Dat zegt Hans Bos, zaakvoerder van het Belgische Special Industrial Repair (SIR), een middelgroot bedrijf dat al ruim dertig jaar haar diensten heeft bewezen binnen de branche. De combinatie van een sterk product en gedegen vakmanschap zorgt keer op keer voor grandioze resultaten.
“Flexibiliteit, korte lijnen en dicht bij de klant staan. Dat vinden wij belangrijk”, zegt Bos. Als zaakvoerder is Bos nauw betrokken bij de projecten en hij staat met twee benen in het vak, of zelfs met beide voeten in de klei. ”Ze mogen me altijd bellen als er een serieuze oplossing nodig is.” Die enorme betrokkenheid en het altijd paraat staan is een feit, dat weten de vaste klanten van SIR ook. “Onze klanten voelen dat de S van Special in onze naam ook voor aandacht staat. Een persoonlijke benadering, open en eerlijke communicatie.” Arno van Balen, algemeen manager bij SIR: “Wij gaan graag een partnership aan. Zowel met onze klanten als met onze leveranciers, want 1+1=3.” Zo heeft SIR ook nauwe contacten met een aantal ingenieursbureaus. “Zij bellen ons op en zeggen ‘ik heb nu weer iets… denk eens mee.’ Dat intrigeert ons. Hoe complexer het vraagstuk, des te leuker de uitdaging.” Bos: “De meest risicovolle werken kosten veel tijd, maar daar investeren wij graag in. Waar een ander stopt, beginnen wij. Wij denken in oplossingen, nooit in problemen.” De projecten laten zien waar SIR toe in staat is. “Maar je moet je eigen filosofie kunnen bolwerken”, vindt Bos. “Je kunt enorm gaan groeien maar het is veel belangrijker om je rendement en kennis te borgen en tegelijkertijd vooruit te blijven kijken”, vult Van Balen aan. “We willen niet de grootste zijn, wel de beste.”
“Enerzijds zijn we een erg traditioneel bedrijf, met korte lijnen en persoonlijke aandacht. Geen chatboxen of keuzemenu’s aan de telefoon… less is more wat ons betreft. Maar anderzijds zijn we ook een modern bedrijf waarin volop nieuwe technieken worden ingezet. Dat is belangrijk om grote projecten goed uit te kunnen voeren. Want kwaliteit staat bij ons altijd voorop”, verzekert Bos. “Onze producten hebben een QR-code waarmee het veiligheids- en technische fiche van het product te raadplegen zijn. Omdat het gekoppeld is aan ons systeem, kan direct de geldigheid van de keuring van het materieel gecontroleerd worden. Kwaliteit betekent echter ook dat we altijd veel projectinformatie vragen om een juist beeld te kunnen schetsen en goed te kunnen adviseren. Vooraf is voor ons alles helder: risicoanalyses, keuringsplannen, … Daarin lopen we ook echt een stap voorop. Dat soort transparantie haalt al veel ruis weg.” De projecten worden ook tijdens de uitvoering goed gemonitord. Dit voorkomt vele discussies en verkeerde keuzes door de steeds wisselende werfleiders en projectleiders die vaak opnieuw het wiel willen uitvinden. “Doordat we tot het uiterste gaan, in onze denkwijze, advisering en inzet, wordt er een hoop ellende voorkomen. En dan zijn we ook wel eens onze eigen concurrent. Repareren is nou eenmaal ons werk, maar schade voorkomen vinden we echter net zo belangrijk en ook daarvoor hebben we de kennis en expertise in huis.”
SIR is voortdurend bezig is met innovatieve technologische ontwikkelingen. “Verduurzamen is natuurlijk de toekomst, daarom introduceren we milieuvriendelijke producten die bijvoorbeeld uitermate geschikt zijn voor vloeren waar met levensmiddelen wordt gewerkt. Het product zit bovendien in recyclebare verpakkingen en veroorzaakt geen stankoverlast tijdens de applicatie. Met een pH-waarde van 0-14 is dit echt uniek in de markt.” Dat geldt ook voor de injectieproducten zonder solventen. “Verder zijn we bezig met het toepassen van spuitbeton, ideaal bij grote betonschades of bij vergroting van benodigde dekking en slablifting, een ecovriendelijke vorm van betonreparatie waarbij er sprake is van nivelleren d.m.v. injectie.” Bos zegt tot besluit: “Wij zijn klaar voor de toekomst. Daarbij denken we graag out-of-the-box zodat we de vraagstelling van de klant goed doorgronden en een passend en economisch interessant voorstel maken.”