Het boeken en verwerken van uren is vaak een tijdrovende klus. Zeker als dit nog grotendeels handmatig gebeurt met bijvoorbeeld de ‘ouderwetse’ urenbriefjes. ‘Oh, dat weet ik niet meer precies… Ik vul altijd maar wat in… Oh, had ik dat nog niet gedaan?’ Dit soort realisatiemomenten zijn vaak het begin van een hoop frustratie en extra werk.
Daarbij is de informatie wel superbelangrijk om grip te krijgen en houden op je bedrijfsvoering én je projecten. Je hebt inzicht in het aantal gewerkte uren dat er in een project zit en wat de kosten hiervan zijn. Doordat werkschema’s, verlofplanningen en vaste roosterdagen kunnen worden ingevoerd, worden ook de planning van een project én afdelingen goed ingeschat en bijgewerkt.
Daarom leveren we al jarenlang tijdregistratie-software die we volledig in eigen huis ontwikkeld hebben. Dat hebben we niet alleen gedaan, maar in samenwerking met de branche die het daadwerkelijk gebruikt.
Elektronische urenregistratie vereenvoudigt het bijhouden en verwerken van de uren van medewerkers. Dit biedt op veel vlakken voordelen. Enerzijds kunnen projecten efficiënter en rendabeler gepland worden, anderzijds bespaart het héél véél tijd die beter besteed kan worden.
Daarbij kun je kiezen op welke manier je die uren registreert. De uren kunnen gescand worden, of handmatig ingegeven. Welke methode voor jou het meest geschikt is, hangt helemaal af van de dynamiek binnen jouw bedrijf.
In onderstaand overzicht nemen we de belangrijkste verschillen in vogelvlucht met je door.
|
Scannen |
Ingeven |
Duur van activiteit |
Je scant op het moment dat je start met een nieuwe activiteit |
Achteraf wordt de duur van de activiteit doorgegeven |
Aan-/afwezigheid |
Je scant de aan- en afwezigheid |
Je geeft de aan- en afwezigheid in |
Ordertijd |
Je scant de ordertijd |
Je geeft de ordertijd in |
Aanwezigheid |
Op elk moment actueel inzichtelijk wie aanwezig is en waar hij/zij zich bevindt |
Niet precies inzichtelijk wie wanneer aanwezig is (geweest), alleen hoeveel uur die dag gemaakt is |
Registratie op nacalculatie |
Automatisch door scanserver |
Handmatig doorboeken |
Verlof en overige vrije dagen |
Worden automatisch toegevoegd |
Moeten ingegeven worden |
Aanpassingen |
Aanpassingen kunnen nog altijd handmatig gedaan worden |
Aanpassingen kunnen nog altijd handmatig gedaan worden |
Beschikbare oplossingen Liemar |
– Vaste PC – Telefoon (Android en iOS) – Tablet (Android en iOS) |
– Vaste PC – Telefoon (Android en iOS) – Tablet (Android en iOS) |
Wijze van ingeven |
– Scannen van barcodes – Ingeven door te kiezen uit een lijst met beschikbare werknemers, activiteiten en projecten. – Aan- en afwezigheid van werknemers kan ook via een proximity-tag gescand worden. |
– Handmatig ingeven – Ingeven door te kiezen uit een lijst met beschikbare werknemers, activiteiten en projecten (eventueel met behulp van barcodes). |
Een combinatie van het bovenstaande is natuurlijk ook mogelijk. Hierin zijn verschillende opties mogelijk, maar een mooi voorbeeld hiervan is dat alleen de start- en einde dienst gescand worden, zodat wel actueel inzichtelijk is wie er aanwezig is. Deze registratie wordt dan ook gebruikt voor de verloning van de gewerkte uren. De uren voor de nacalculatie van de projecten worden dan achteraf ingegeven.
Voor het bepalen van de overuren worden de gewerkte uren gebruikt die op één van bovenstaande manieren is ingegeven. Deze gewerkte uren kunnen dan, eventueel per werknemer verschillend, worden verdeeld naar wat normaal uit te betalen uren zijn en wat overuren.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van onze tijdregistratie-software voor jouw onderneming? Neem dan contact met ons op. We vertellen je er graag meer over. Bel ons op +31 (0) 40 24 84 041 om jouw organisatie te bespreken. Ook kun je op onze website terecht voor meer informatie: www.liemar.nl.
Neem dan rechtstreeks contact op met Liemar Software BV.
Contact opnemen